آموزش

تجهیزات هوشمند

تاسیسات الکتریکی ساختمان و تجهیزات هوشمند

تاسیسات الکتریکی ساختمان و تجهیزات هوشمند

شرکت دریا برق با هدف گسترش فعالیت های مهندسی در زمینه ساختمان، توانست پس از تقریبا دو دهه فعالیت در زمینه طراحی، محاسبه، اجرا، راهبری و نگهداری تاسیسات الکتریکی ساختمانهای مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی، پروژه های طراحی، اجرایی و نظارتی را با رضایت کامل کارفرمایان به اتمام و بهره برداری برساند. این شرکت، با بهره گیری از اندوختـه علمی، دانش فنـی و تجارب متخصصان و مهندسان مجرب و کارآمد و رعایت الزامات و مقررات ملی ساختمان و استانداردهای بین المللی تاسیسات، پروژه های تاسیساتی را مطالعه، طراحی و اجرا و نظارت می نماید.

  • مصرف بی رویه انرژی و نیاز روز افزون کشور به صرفه جوئی انرژی در صنعت ساختمان از یک سو، رشد سریع سیستم های ارتباطی و فناوری های نوین و نیاز به استفاده از این سیستم ها در صنعت ساختمان بمنظور افزایش رفاه حال ساکنین از سوی دیگر، سبب شد تا شرکت دریا برق با بهره گیری از برندهای معتبر جهانی و با در اختیار داشتن نیروی های متعهد و مجرب، فعالیت خود را بعنوان شرکت فعال در زمینه ساختمان های هوشمند آغاز نماید و با انعقــاد قراردادهای همکاری با سایر شرکت های خصوصی و دولتی فعال در زمینه اتوماسیون ساختمان سعی نموده است تا گستره وسیعی از محصـولات و خدمات را در اختیار مشتریان عزیز خود قرار دهد..

خانه‌ های هوشمند امروزه به عنوان یکی از بخش‌های مهم سیستم‌های مدیریت جامع ساختمان یا همان BMC مورد توجه واقع شده‌اند. خانه‌ های هوشمند باهدف ایجاد آسایش و امنیت برای کاربران به سرعت در حال توسعه می باشند و امروزه تکنیک‌های مختلفی برای اتوماسیون ساختمان‌های بزرگ بکار گرفته‌ می‌شود از قبیل کنترل نور ،کنترل دما، کنترل درها و پنجره‌ها و پرده‌ها و یا سیستم‌های امنیتی و مدار بسته و غیره. علاوه بر موارد یاد شده، در خانه‌ های هوشمند، کاربرد‌های دیگری نیز از قبیل کنترل Multimedia، آبیاری گیاهان و غذا دادن به حیوانات خانگی نیز قابل تعریف است.

هوشمند سازی ساختمان تشکیل شده از چندین علم برق – تاسیسات ساختمانی – الکترونیک – شبکه های کامپیوتری و برنامه نویسی می باشد. ایده ها و نظرات طراح یک ساختمان هوشمند نقش مهمی در برطرف نمودن نیازهای ساکنین و یا کارفرما خواهد داشت. به همین دلیل طراحان ساختمان هوشمند با توجه به نیاز کارفرما  به طراحی و تجهیز ساختمان می پردازند.

امکانات قابل ارائه در یک ساختمان هوشمند عبارتند از:

: ۱- روشنایی و نورپرداز

   -2   دیمر هوشمند

۳ – سیستم هوشمند امنیتی و حفاظتی

۴- سیستم هوشمند سرمایش و گرمایش

۵- سیستم هوشمند اعلام و قطع نشتی گاز

۶- سیستم هوشمند صوت و تصویر

۷- آبیاری هوشمند

۸- پرده های برقی

۹- موتورخانه  هوشمند

۱۰- پارکینگ هوشمند که در هر ساختمان بنابر نوع کاربری آن میتواند همه موارد و امکانات ساختمان هوشمند و یا بخشی از این امکانات مورد استفاده قرار گیرد.

 

با توجه به نیاز کارفرما میتواند از یکی از روش های زیر جهت کنترل تجهیزات خود استفاده نماید:

۱- کنترل تجهیزات ساختمان هوشمند با گوشی همراه

۲- کنترل تجهیزات ساختمان هوشمند با اس ام اس

۳- کنترل تجهیزات ساختمان هوشمند با تبلت

۴- کنترل تجهیزات ساختمان هوشمند با ریموت کنترل

۵ – کنترل تجیزات ساختمان هوشمند از طریق تبلت و اینترنت

۶ – کنترل تجهیزات ساختمان هوشمند با کلیدهای چند کاره (لمسی و غیر لمسی)

 

یکی از بهترین امکانات قابل ارائه در ساختمان هوشمند کنترل چندین کار مرتبط یا غیر مرتبط با فشردن یا لمس یک دکمه میباشد که به آن اجرای سناریو گفته میشود. اجرای سناریوها در هر ساختمان هوشمند بنابر استفاده کارفرما از تجهیزات متفاوت می باشد مهمترین سناریوهای به کاررفته در ساختمان هوشمند عبارتند از : سناریوی ورود به منزل ، سناریوی خروج از منزل ، سناریوی مهمان و…. در نظر داشته باشید که طراحی مناسب و استفاده بهینه از هر قطعه در ساختمان هوشمند میتواند در کاهش چشم گیر مصرف انرژی و زیبایی منحصر بفرد ساختمان و آسودگی و امنیت شما تاثیر بسزایی داشته باشد. از این رو مهندسین شرکت دریا برق با توجه به سابقه کاری ،مهندسین مجرب و کارازموده و آگاهی کامل از سیستم ساختمان هوشمند ،قادرند طراحی و پیاده سازی این سیستم را به گونه ای لوکس با بیشترین استفاده از هر قطعه و همچنین کمترین هزینه و کاهش هزینه های مصرف انرژی به شما ارائه نمایند.

 

 شرکت دریا برق  یک شرکت اجرایی ، طراحی و مشاوره ای در امور مهندسی برق  می باشد. ما در این شرکت بدنبال بهترین فن آوری در ارائه مناسب ترین راه حل برای مشتریان عزیز خود هستیم و همانگونه که میدانید در دنیای روبه رشد و سریع امروز برای موفق بودن باید سریع و بدون خطا تصمیم گرفت تا با کمترین زمان و هزینه ممکن بتوان بهترین راه کار را انتخاب کرد از این رو مهندسین توانمند و متخصصین مجرب شرکت دریا برق همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و ارائه‌ی مشاوره به نیازمندی‌های مشتریان محترم می‌باشند.

u.png
شرکت دریا برق فعال در زمینه های طراحی ، مشاوره ، تامین تجهیزات و خدمات اجرایی صنعت برق خدمات خود را ارائه می نماید . این خدمات در چهارچوب خدمت به توسعه کشور و با استفاده از تجربه ، دانش، تخصص و تعهد متخصصان کارامد ارائه می گردد.
*****

به ما بپیوندید

جستجو